Huisvestingsregisseur
Plaats: Zeist
Uren per week: 24
Startdatum: 01-02-2025
Einddatum: 31-01-2027
Opdrachtomschrijving:
De opdracht betreft onder andere het inzichtelijk maken van de gebruikerswensen van meldkamers op het gebied van huisvesting, waarbij het ontwikkelen en faciliteren van het vraagarticulatieproces centraal staat. Vanuit de kennis en kunde van de Huisvestingsexpert (hierna: HE), wordt proactief en reactief geadviseerd over de uitvoerbaarheid van de wensen die via het vraagarticulatieproces binnenkomen. Vervolgens wordt een continue bijdrage geleverd aan het ontwikkelen van deze wensen.
Een ander belangrijk onderdeel van deze opdracht is het adviseren over de hele cyclus van vraag tot ontwerp en realisatie. Dit vereist goede afstemming met ketenpartners, uitgebreide kennis op het gebied van huisvesting, en ervaring met de specifieke behoeftes van meldkamers. Ook omvat deze opdracht het zijn van de linking pin tussen gebruikers en het Politie Dienstencentrum.
Daarnaast is het van belang dat in deze opdracht ruimte is voor het aansluiten bij projecten op het gebied van huisvesting (aansluitingen, migraties), waarbij knelpunten op het gebied van huisvesting en techniek moeten worden geadresseerd en opgelost. Hierin is de HE niet alleen meewerkend in de projecten, maar houdt deze zich ook proactief bezig met het opzoeken en inventariseren van ongeplande vraagstukken waarin een huisvestingscomponent zit. Voorbeelden hiervan zijn beleidsuitwerkingen zoals RI&E’s, het ontwikkelen van een huisvestingsplan en van PVE’s.
Als laatste is het ook van belang dat de HE een bijdrage levert aan het doorontwikkelingen van de voorziening waar huisvesting onder valt, en zowel de dienstenmanager als de seniordienstenmanager huisvesting ondersteunt op inhoudelijke vraagstukken. Om dit goed te doen is de HE op de hoogte van actuele ontwikkelingen in het werkveld en heeft hij/zij/hen een breed netwerk waaruit geput kan worden.
Het doel van de opdracht is het continu borgen van kennis en kunde rondom de huisvesting van de meldkamers, zodat zowel gevraagd als ongevraagd advies kan worden gegeven, oplossingen kunnen worden geboden, en de vraagstukken van inventarisatie tot beheerfase inhoudelijk kunnen worden begeleid. Daarnaast is het doel dat de dienst huisvesting en de bijhorende voorziening verder opgebouwd wordt.
Na afloop van deze inhuurperiode is er verder gebouwd aan de structuur en de afbakening van de dienst Huisvesting en daaraan verwante projecten, waardoor een warme overdracht naar een geworven medewerker kan worden gedaan. Dit gebeurt terwijl ‘de winkel open is’.
Competenties:
- Maatschappelijke oriëntatie
- Organisatie sensitiviteit
- Organisatievermogen
- Klantgerichtheid
- Netwerkvaardigheid
- Systeemdenken
- Creativiteit
- Initiatief
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
- Visie
Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:
- Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
- U bent bereid piket diensten te draaien
- Een volwaardig, erkend en afgerond diploma op WO niveau
- Minimaal 10 jaar ervaring met strategische huisvestingsplannen
- Ervaring met het opstellen, werken met en uitvoeren van huisvestingsprojecten in het (publieke) veiligheidsdomein
- Werkervaring in grote (500+) organisaties
- Werkervaring met alle processtappen in het huisvestingsdomein, van realisatiefase tot beheerfase
Wensen:
- Werkervaring met huisvestingsvraagstukken rondom de specifieke behoeftes van meldkamers
- Werkervaring met beleidsuitwerkingen zoals RI&E’s, het ontwikkelen van een huisvestingsplan en PVE’s
- Werkervaring met het ophalen van behoeftes en wensen vanuit de gebruikersorganisatie
- Werkervaring binnen de Politie
- In het bezit van een Prince2 certificaat
Solliciteer nu!
Bel naar 0320 – 430430
of stuur een e-mail info@plusit.nl
Solliciteer als één van de eersten
Reageer op deze vacature
"*" geeft vereiste velden aan