Projectmanager
Plaats: Nieuwegein
Uren per week: 36
Startdatum: 01-02-2025
Einddatum: 01-02-2026
Optie op verlenging: Ja, 1 x 12 maanden
Opdrachtomschrijving:
De sector Programma-. Project- en Interim management (PPI) maakt onderdeel uit van het Politie Diensten Centrum (PDC). Het PDC verzorgt de bedrijfsvoering voor de politie. Zoals de financiĆ«n, ICT, communicatie en personeelszaken. PPI levert programma- en project professionals voor het leiden en ondersteunen van programma’s en projecten binnen de politie en in samenwerking met ketenpartners. De missie van PPI: “Waardecreatie door veranderingen met IV-component voor politie en ketenpartners, gestructureerd en transparant van A naar B”.
PPI zet haar professionals zo breed mogelijk in binnen de organisatie om de dagelijkse leiding te voeren over veranderprocessen. Zij zijn inzetbaar vanaf het vertalen van de gebruikersbehoefte naar een realisatieplan tot aan de daadwerkelijke implementatie bij de gebruikers. Voor PPI staan hierbij de opdrachtgevers en hun vragen centraal.
Als projectmanager zal je vanuit PPI worden geleverd aan een programma dat zich inzet voor innovatie binnen IV. Samen met een senior projectmanager stuur je meerdere Scrum Development Teams aan waarin softwareontwikkelaars onder leiding van Scrum Masters en in samenwerking met Product Owners bouwen aan innovatieve IV-oplossingen voor de operatie.
Jouw taak is dagelijks managen van deze projecten van begin tot eind. Zo zorg je bijvoorbeeld in het beginstadium in samenspraak met de stakeholders voor vastgelegde kaders (kwaliteit, budget, scope, planning) en heldere afspraken rondom doorontwikkeling en beheer na oplevering. Ook verwachten we een bijdrage op inhoudelijk vlak. Denk hierbij aan het checken op noodzakelijke afstemming (bijvoorbeeld op gebied van privacy, gegevensgebruik), vastleggen van afspraken, communicatie met stakeholders en deelname aan project-/stuurgroepoverleggen. De projecten bevinden zich in complexe omgevingen met veelal meerdere interne en externe stakeholders.
Het uitvoeren van de taken die nodig zijn om het beoogde resultaat van het project te bereiken: het plannen, organiseren en besturen van alle werkzaamheden die deel uitmaken van het project en het motiveren van alle bij het project betrokken personen.
Competenties:
- Klantgerichtheid
- Maatschappelijke Oriƫntatie
- Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
- Besluitvaardigheid
- Netwerkvaardigheid
- Organisatievermogen
- Overtuigingskracht
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:
- Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
- Een afgerond, erkend en volwaardige opleiding op HBO niveau
- In het bezit van een afgerond en erkend IPMA-D en Prince 2 (Foundation en Practitioner) certificering
- In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als ICT projectmanager
Wensen:
- In de afgelopen 5 jaar, minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager van ICT projecten in grote organisaties (> 1000 medewerkers)
- Werkervaring met de projectmanagementmethode Prince2
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de Agile/Scrum manier van werken
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagementsoftware zoals Fortes Change Cloud of gelijkwaardig
- Agile Project Management (Foundation) gecertificeerd
- Werkervaring binnen de Politie
Solliciteer nu!
Bel naar 0320 ā 430430
of stuur een e-mail info@plusit.nl
Solliciteer als Ć©Ć©n van de eersten
Reageer op deze vacature
"*" geeft vereiste velden aan