Medewerker Kwaliteit en Procesmanagement
Plaats: Nieuwegein
Uren per week: 36
Startdatum: 01-01-2024
Einddatum: 31-12-2024
Optie op verlenging: Ja, 2 x 12 maanden
Opdrachtomschrijving:
De sector Programma- Project- en Interim management (PPI) maakt onderdeel uit van het Politie Diensten Centrum (PDC). Het PDC verzorgt de bedrijfsvoering voor de politie, zoals financiën, ICT, communicatie en personeelszaken. PPI levert programma- en project professionals voor het leiden en ondersteunen van programma’s en projecten binnen de politie en in samenwerking met ketenpartners.
De missie van PPI: “Waardecreatie door veranderingen met IV-component voor politie & ketenpartners, gestructureerd en transparant van A naar B”.
PPI zet haar professionals zo breed mogelijk in binnen de organisatie om de dagelijkse leiding te voeren over veranderprocessen. Zij zijn inzetbaar vanaf het vertalen van de gebruikersbehoefte naar een realisatieplan tot aan de daadwerkelijke implementatie bij de gebruikers. Voor PPI staan hierbij de opdrachtgevers en hun vragen centraal. De functie Medewerker Kwaliteit en Procesmanagement valt binnen het centraal Project Management Office (PMO) van de sector PPI. Het PMO team draagt zorg voor kwaliteitsborging, standaarden, rapportage en analyse, resourcemanagement, training, functioneel beheer van de projectmanagement tool, en coaching en advies.
Als Medewerker Kwaliteit en Procesmanagement vervul je een belangrijke rol op het gebied van doorontwikkeling van processen en adviseren van (hoger) management ten aanzien van gewenste verbeteringen.
Onderdeel van je werk is ook het coachen/begeleiden van (nieuwe) programma-, projectmanagers en projectondersteuners en je collega’s op weg helpen ten aanzien van processen en tooling. Je hebt de mogelijkheid om inhoudelijk betrokken te zijn bij projecten en programma’s in de rol van bijvoorbeeld kwaliteitsmanager.
Verder ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van kwaliteitsreviews en quick scans op managementproducten, rapportages en datakwaliteit in de projectmanagement tool Fortes Change Cloud (FCC).
De toenemende vraag naar expertise op genoemde onderdelen leidt ertoe dat het nodig is om extra capaciteit in te huren om hier een bijdrage aan te leveren.
Je maakt deel uit van de programma- en projectenorganisatie van de Politie. Deze organisatie levert capaciteit voor het leiden van programma’s en projecten binnen de Politie. Samen met je team draag je bij aan een efficiëntere uitvoering van projecten en de verbetering van bijbehorende processen.
Als medewerker kwaliteit en procesmanagement ondersteun en instrueer je collega’s, waar nodig, ten aanzien van processen en tooling. Voor (nieuwe) programma-, projectmanagers en projectondersteuners vervul jij de rol van coach en begeleider. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van kwaliteitsreviews en quick scans op managementproducten, rapportages en datakwaliteit in de projectmanagement tool Fortes Change Cloud (FCC).
Competenties:
- Maatschappelijke oriëntatie
- Organisatie sensitiviteit
- Overtuigingskracht
- Coachen
- Organisatievermogen
- Klantgerichtheid
- Netwerkvaardigheid
- Systeemdenken
- Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
- Mondelinge presentatie
Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:
- Beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
- Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
- Een erkend, volwaardig en volledig afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau
- Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het managen en doorontwikkelen van programma- en projectmanagement-processen in een ICT- of IM-gestuurde omgeving binnen grote (1000+) organisaties
- Minimaal 3 jaar ervaring met presenteren en coachen/begeleiden van projectmedewerkers ten aanzien van vernieuwingen binnen het vakgebied projectmanagement
- Minimaal 3 jaar ervaring met regie op analyse- en rapportagetrajecten, op kwaliteitsmanagementtrajecten, op kennismanagement en met de Fortes Change Cloud of vergelijkbare projectadministratie tooling
Wensen:
- Prince2, MSP en/of P3O gecertificeerd
- Ervaring met het uitvoeren van interne BIT-toetsen en is bekend met de specifieke kwaliteitsnormen en -eisen die gelden binnen de rijksoverheid
- Aanvullende certificeringen op het gebied van kwaliteitsmanagement of procesmanagement, zoals Six Sigma, ISO 9001, of vergelijkbare kwalificaties
- Minimaal 1 jaar werkervaring met PowerBI
- Relevante werkervaring binnen de (Semi-)/overheid en/of Politie

Solliciteer nu!
Bel naar 0320 – 430430
of stuur een e-mail info@plusit.nl
Solliciteer als één van de eersten
Reageer op deze vacature
"*" geeft vereiste velden aan
Gerelateerde vacatures






