Project Management Ondersteuner (PMO)

Startdatum: 01-04-2024

Uren per week: 38

Ref. nr: 20231134

Plaats: Den Haag
Uren per week: 38
Startdatum: 01-04-2024
Einddatum: 31-03-2026

Opdrachtomschrijving:

Als PMO-er bij de MIVD is geen dag hetzelfde. In deze uitdagende functie biedt jij ondersteuning aan de projectorganisatie door middel van diverse organisatorische werkzaamheden. Zo ga jij aan de slag met: het opstellen, bewaken en evalueren van de project- en programmaplanning. Je houdt de voortgang bij, legt acties vast en zorgt ervoor dat deze worden opgevolgd. Hierbij ondersteun je de projectleider bij het opzetten en onderhouden van de documentatie, resources (zoals contracten), agendabeheer, notulen en e-mailbeheer. Ook signaleer je waar zaken vastlopen, rapporteert afwijkingen en draagt zo actief bij aan de PDCA-cyclus, waaronder het evalueren en continu verbeteren van de projecten. Je dagelijks werk bestaat o.a. verder uit de volgende onderdelen:

  • Ondersteunen van de projectmanagers en signaleren en adviseren bij project issues;
  • Monitoren van voortgang en afspraken; het ‘najagen’ van actiehouders;
  • Het organiseren van bijeenkomsten en workshops;
  • Opstellen en beheren van communicatiemiddelen;
  • Vaststellen, structureren, inrichten, onderhouden en monitoren van de leveranciersrelaties en contractbeheer;
  • Beheren van het inkoop- en facturatieproces;
  • Secretariële- en administratieve ondersteuning van het team.

Achtergrond opdracht

De MIVD werkt nauw samen met ketenpartners om deze vernieuwing te realiseren. Het bureau Projectmanagement binnen de Unit-IT is verantwoordelijk voor de projecten die zorgen voor de invulling van deze vernieuwing. Binnen het IV-landschap van de MIVD wordt meer en meer informatie uitgewisseld tussen systemen en met systemen van ketenpartners. Dit leidt tot meer en meer integratie op het vlak van vernieuwing zoals internet, netwerken, rekening houdend met de specifieke wet- en regelgeving zoals de Wiv en WVO. Van u wordt verwacht dat invulling gegeven wordt aan de doelarchitectuur en rekening gehouden wordt met beveiligingsaspecten. U bent een onmisbare schakel, niet alleen aan de business kant, maar ook de IT kant en de bijbehorende verwervingskant. U bent in staat om alle trajecten parallel aan te sturen en overzicht en inzicht te behouden. Als Algemeen Projectmanager Officer heeft u een goed ontwikkeld omgevingsbewustzijn en kan schakelen tussen het management van de MIVD, de projectstuurgroep, verantwoordelijke en leverende afdelingen van MIVD en/of JIVC en stuurt op resultaten in relatie tot Verwerving en Delivery. U bent verantwoordelijk voor de realisatie als ook de (coördinatie) op de implementatie van de resultaten binnen de organisatie van de MIVD. U neemt beslissingen over de wijze van projectmanagement, aansturing mensen en over de wijze waarop de verschillende projectfasen worden doorlopen. De sturing van de projecten en wijze waarop doelstellingen zijn ontwikkeld en gerealiseerd, komen tot stand op basis van een besluitvormingsproces.

Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:

  • Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie zoals Projectcoördinator & adviseur of Facilitair coördinator
  • Relevante (rakend aan de IT, Facilitair, Inkoop of bedrijfsprocessen) en recente (in de afgelopen 6 jaar) ervaring en met het adviseren van multidisciplinaire teams (IT/Inkoop of Faciltaire afdelingen ) in omgevingen met een groot aantal (>10)
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met het werken in een organisatie van minimaal 500 medewerkers binnen de publieke sector
  • Certificering op het gebied van Contractmanagement en Prince 2 Projectmanagement
  • U beschikt over een afgronde opleiding HBO Facility Management

Wensen:

  • Ervaring als PMO’er van It, Faciltair of Inkoop – of (primaire) bedrijfsproces projecten binnen de ketens van de Rijksoverheid of de Veiligheidsketen
  • Minimaal 3 jaar ervaring binnen een publieke organisatie
  • Een afgeronde Nevi I Inkoopopleiding
  • Minimaal 1 jaar ervaring met het werken in Topdesk en Planon
Solliciteer nu!

Solliciteer nu!

Bel naar 0320 – 430430
of stuur een e-mail info@plusit.nl

Solliciteer als één van de eersten

Reageer op deze vacature

"*" geeft vereiste velden aan

Max. bestandsgrootte: 256 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gerelateerde vacatures

Share This