Senior Projectmanagement Officer (Sr. PMO)

Startdatum: 01-08-2024

Uren per week: 32-36

Ref. nr: 2024373

Plaats: Nieuwegein
Uren per week: 32-36
Startdatum: 01-08-2024
Einddatum: 31-07-2025
Optie op verlenging: Ja, 2 x 12 maanden

Opdrachtomschrijving:

De sector Programma- Project- en Interim management (PPI) maakt onderdeel uit van het Politie Diensten Centrum (PDC). Het PDC verzorgt de bedrijfsvoering voor de politie, zoals financiën, ICT, communicatie en personeelszaken. PPI levert programma- en project professionals voor het leiden en ondersteunen van programma’s en projecten binnen de politie en in samenwerking met ketenpartners.

De missie van PPI: “Waardecreatie door veranderingen met IV-component voor politie en ketenpartners, gestructureerd en transparant van A naar B”.

PPI zet haar professionals zo breed mogelijk in binnen de organisatie om de dagelijkse leiding te voeren over veranderprocessen. Zij zijn inzetbaar vanaf het vertalen van de gebruikersbehoefte naar een realisatieplan tot aan de daadwerkelijke implementatie bij de gebruikers. Voor PPI staan hierbij de opdrachtgevers en hun vragen centraal.

De functie Senior Projectmanagement Officer valt binnen het centraal PMO van de sector PPI. Het PMO team draagt zorg voor kwaliteitsborging, standaarden, rapportage en analyse, resourcemanagement, training, functioneel beheer van de projectmanagement tool, en coaching en advies.

Als Senior Projectmanagement Officer vervul je een belangrijke rol. Je faciliteert hoogwaardige en efficiënte processen en standaarden aan programma’s en projecten. Je coacht/begeleidt (nieuwe) programma- en projectmanagers, je begeleidt projectondersteuners, je rapporteert en je voert kwaliteits reviews uit. Daarnaast ben je voor zowel het MT van PPI als voor de uitvoerende project/programmamanagers en -ondersteuners een centrale vraagbaak.

Je maakt deel uit van de programma- en projectenorganisatie van de Politie.  Deze organisatie levert capaciteit voor het leiden van programma’s en projecten binnen de Politie. Samen met je team draag je bij aan een efficiëntere uitvoering van projecten en de verbetering van bijbehorende processen.

Competenties:

  • Maatschappelijke oriëntatie
  • Organisatie sensitiviteit
  • Overtuigingskracht
  • Coachen
  • Organisatievermogen
  • Klantgerichtheid
  • Netwerkvaardigheid
  • Systeemdenken
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Mondelinge presentatie

Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:

  • Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
  • Relevante kennis en werkervaring
  • Minimaal 5 jaar ervaring met projectmatig werken binnen een ICT/IM gestuurde omgeving
  • Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van proces- en kwaliteitsmanagement
  • Prince2 gecertificeerd

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar werkervaring met het voeren van projectmanagement administratie in daarvoor bestemde tooling
  • MSP en/of P3O gecertificeerd
  • IPMA-D of IPMA-PMO gecertificeerd
  • Kennis van en werkervaring met Excel en Powerpoint
  • Kennis van en ervaring met ISO en/of CMMI standaarden
  • Relevante werkervaring binnen de (Semi-)/overheid en/of Politie
  • Een volwaardig, erkend en afgerond diploma op minimaal HBO niveau en is in het bezit van een Lean SixSigma green belt certificering
Solliciteer nu!

Solliciteer nu!

Bel naar 0320 – 430430
of stuur een e-mail info@plusit.nl

Solliciteer als één van de eersten

Reageer op deze vacature

"*" geeft vereiste velden aan

Max. bestandsgrootte: 256 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gerelateerde vacatures

Sorry, No posts.
Share This