Senior Projectmanagement Officer
Plaats: Nieuwegein
Uren per week: 32-36
Startdatum: 01-06-2025
Einddatum: 31-05-2026
Optie op verlenging: Ja, 1 x 12 maanden
Opdrachtomschrijving:
De sector Programma-. Project- en Interim management (PPI) maakt onderdeel uit van het Politiedienstencentrum (PDC). Het PDC verzorgt de bedrijfsvoering voor de politie, zoals de financiĆ«n, ICT, communicatie en personeelszaken. PPI levert programma- en project professionals voor het leiden en ondersteunen van programma’s en projecten binnen de politie en in samenwerking met ketenpartners.
De missie van PPI: “Waardecreatie door veranderingen met IV-component voor politie en ketenpartners, gestructureerd en transparant van A naar B te brengen.
PPI zet haar professionals zo breed mogelijk in binnen de organisatie om de dagelijkse leiding te voeren over veranderprocessen. Zij zijn inzetbaar vanaf het vertalen van de gebruikersbehoefte naar een realisatieplan tot aan de daadwerkelijke implementatie bij de gebruikers. Voor PPI staan hierbij de opdrachtgevers en hun vragen centraal.
De senior Projectmanagement Officer bij de sector Project-, Programma en Interimmanagement wordt aangesteld om een rol te vervullen bij de realisatie van veranderdoelen van de korpsleiding. Het gaat hierbij om veranderdoelen die in de meest brede zin te maken hebben met de harmonisatie, ontwikkeling en innovatie van werkprocessen en voortbrengingsresultaten van de politie, het Politiedienstencentrum en de ketenpartners van de politie
Competenties:
- Organisatie sensitiviteit
- Resultaatgerichtheid
- Flexibel gedrag
- Samenwerken
- Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:
- Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
- Minimaal HBO werk- en denkniveau
- In de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectmanagement Officer van projecten met een IV-component, binnen grote organisaties (800+)
Wensen:
- Een afgerond en erkend certificaat; Prince 2 of IPMA-D of IPMA-PMO of P3O
- In de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het vakgebied Projectmanagement binnen de (semi-) overheid en/of Politie
- In de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het inbedden van het issue- en risicomanagementproces, binnen projecten
- Een erkend, volledig, volwaardig en afgerond diploma op Hbo niveau
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de Agile/Scrum manier van werken
- Werkervaring met Jira en Confluence
- Werkervaring met Excel op gevorderd niveau, waaronder het creƫren en beheren van draaitabellen

Solliciteer nu!
Bel naar 0320 ā 430430
of stuur een e-mail info@plusit.nl
Solliciteer als ƩƩn van de eersten
Reageer op deze vacature
"*" geeft vereiste velden aan
Gerelateerde vacatures






