Verkeer en Openbare Ruimte – Geodataspecialist
Plaats: Amsterdam
Uren per week: 32-36
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Einddatum: 12 maanden na de start
Optie op verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24maanden niet mag overschrijden
Opdrachtomschrijving:
De geodataspecialist verzorgt de vastlegging en beheer van de inhoudelijke statische data van de assets. Je verwerkt de aangeleverde mutaties compleet en juist; 100% wat is aangedragen staat na afloop van jouw inzet op deze manier in het beheersysteem. Je coördineert en controleert de gegevensstroom vanuit projecten en dagelijks beheer voor het beheersysteem voor alle assets in de openbare ruimte. Je coördineert en bewaakt dat de onderliggende en gerelateerde registraties in de BGT goed en tijdig worden uitgevoerd door de afdeling die de BGT beheert, en dat de geometrische en administratieve gegevens tussen het beheersysteem en BGT consistent en volledig zijn.
De Gegevensbeheerder verwerkt data uit projecten buiten, dagelijks onderhoud en inspecties in de betreffende centrale database en verzorgt het databeheer.
De focus van de gegevensbeheerder is primair gericht op
• Verwerken mutaties in beheersysteem
• Sorteren mutaties: administratief verwerken of laten inmeten?
• Bewaken mutaties op verzoekenlijst
• Afstemming en bewaking afhandeling BGT
• Controleren doorgevoerde mutaties
• Terugkoppeling aan melder/ beheerder
Om de vraag achter de vraag, boven tafel te krijgen, ben je communicatief vaardig. Kun je contact maken en onderhouden met alle partijen die werkzaamheden/projecten verrichten in de openbare ruimte. Je gaat graag aan de slag met diverse datasystemen, analyse- en visualisatietools om jouw informatie zo helder mogelijk over te brengen. Op welke werkzaamheden de nadruk liggen, bepaal je in overleg met de coördinator en de andere geodataspecialisten. Omdat de werkzaamheden veelal projectmatig zijn, ben je als goed in staat te communiceren over voortgang van de workload.
Werkzaamheden
Je levert op verzoek data aan t.b.v. van rapportages over de assets en/of de programmering van werkzaamheden/projecten aan/in/rond de assets. Zo draag jij zorg voor de verwerking in de database, analyse van gegevens en het opstellen van rapportages.
Naast het verwerken van de data kun je ook door data te analyseren, antwoord geven op de meest uiteenlopende vragen van assetteams over de openbare ruimte van Amsterdam. Daarvoor moet je onder andere uit het beheersysteem gegevens kunnen halen over: waar de gemeente onderhoudsplichtig is, wat de technische staat is van de wijken en wanneer b.v. een wijk voor het laatst onderhouden is.
Het komt regelmatig voor dat er over grote hoeveelheden gegevens aanvullingen, wijzigingen en/of correcties aangebracht moeten worden. Je draagt zorg voor deze bulkmutaties en past hierin geautomatiseerde middelen toe. Bij voorkeur heb je ervaring in het exporteren, in bulk bewerken en weer importeren van (geo)data, waarin je middelen als FME of Postgress/PostGIS weet toe te passen. Je stemt zorgvuldig af met de belanghebbenden bij de Assetteams en de applicatieteams die verantwoordelijk zijn voor de centrale applicaties.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadsbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.
Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:
- Minimaal 1 relevante referentie
- In de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam
- Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
- Minimaal over een hbo werk- en denkniveau
- In het bezit van een erkende hbo diploma
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met GIS-applicaties
- Ruime ervaring binnen het aandachtsgebied GWW (Grond Weg en Waterbouw)
- Minimaal 1 jaar ervaring als bv werkvoorbereider of gegevensbeheerder of soort gelijke functie in de GWW
Wensen:
- Ervaring met Basisregistraties en Informatiemodellen, zoals IMGeo en IMBOR
- Ervaring met het verwerken van de specifieke data (ervaring met assetbeheersystemen als GISIB)
- Ervaring met tools als QGIS, Postgress/PostGIS, FME en/of python, dan wel een sterke drive kennis te ontwikkelen van deze tools
- Goed op de hoogte van de ontwikkelingen (vakinhoudelijk, organisatorisch, maatschappelijk, politiek, wet- en regelgeving) voor deze functie en team en weet deze effectief in te zetten

Solliciteer nu!
Bel naar 0320 – 430430
of stuur een e-mail info@plusit.nl
Solliciteer als één van de eersten
Reageer op deze vacature
"*" geeft vereiste velden aan
Gerelateerde vacatures






