Verkeer en Openbare Ruimte – Projectleider WIBON

Startdatum: Zo spoedig mogelijk

Uren per week: 32-36, 24

Ref. nr: 2024643

Plaats: Amsterdam
Uren per week: 24-36
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Einddatum: 1 jaar na startdatum
Optie op verlenging: Ja, 2 x 12 maanden

Opdrachtomschrijving:

Een goed ingerichte organisatie en daarbij passend ingerichte informatievoorziening is de manier om processen en de “werken in de openbare ruimte” professioneel te laten verlopen. Hiervoor zijn meerdere regelgevingen van toepassing, zoals de WIBON (Wet informatie-uitwisseling Bovengrondse en ondergrondse netten en netwerken). Door de juiste informatie voorkomen we graafschade, kosten en overlast voor de gebruikers van de stad. Wij zijn op zoek naar een persoon die als projectleider namens de programmamanager voor een periode van 1 jaar diverse, grote verbetertrajecten start en afrondt, 1e en 2e lijns afhandeling van meldingen opzet en implementeert binnen de afdeling Stedelijk beheer, zodat na afronding:

• De gewenste projecten zijn afgerond
• Afhandeling 1e en 2e lijns meldingen zijn geborgd in de beheerorganisatie
• Verschillende inrichtingen in de verschillende beheerapplicaties zijn opgeleverd en in gebruik genomen
• Ambtelijke Besluitvorming rond borging en implementatie van methodieken zijn afgehandeld.
• Er jaarlijks een goede Rapportage Graafschade gemaakt kan worden
• De relaties vanuit Stedelijk Beheer met Parkeren, Facilitair en Grond en Ontwikkeling op het onderwerp WIBON zijn ingericht en goed functioneren

Op te leveren resultaat

De wet WIBON beschermt onze objecten tegen graafschade. Om aan de huidige eisen te voldoen, dienen hiervoor diverse verbeterprojecten te worden opgestart en afgerond:

• Deze verbeterprojecten dienen door de projectleider professioneel te worden opgestart en gecoördineerd te worden
• Vooronderzoeken voor 5 directies zijn uitgevoerd en afgerond in Q3 2024
• Factsheets en PvA’s voor 14 organisatieonderdelen (en daarmee de objecttypes) zijn opgesteld en afgerond uiterlijk Q1 2025
• Plan van aanpak overname werkzaamheden externe dienstverlener is opgesteld uiterlijk Q3 2024, gerealiseerd uiterlijk Q1 2025
• Inrichtingsplannen voor de desbetreffende beheerapplicaties zijn opgesteld, uiterlijk Q1 2025
• Gebruik van nieuwe modules in de beheerapplicaties uitrollen aan medewerkers beheerorganisatie, afronding uiterlijk Q2 2025
• Plan van aanpak 1e en 2e lijns meldingen gereed Q3 2024, geïmplementeerd uiterlijk Q1/Q2 2025

Afstemming
Er vindt tweewekelijks een overleg plaats met de programmamanager Doorontwikkeling Assetmanagement over de voortgang. Na afronding van een specifieke onderdeel kan er een evaluatie worden aangevraagd door de opdrachtgever en assetmanager.

Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:

  • Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 1 relevante referentie
  • In de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam
  • U beschikt over een HBO-werk en denkniveau, o.a. aan te tonen door HBO-modules (AMBI), of afgeronde Hbo opleiding in richting IT/data
  • U beschikt over minimaal vijf jaar aantoonbare ervaring met de wet WIBON, zowel aan de organisatorische kant, als processen, applicaties en data
  • Minimaal vijf jaar aantoonbare ervaring op het gebied van projectmanagement als projectleider of coördinator

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar ervaring in het werken in een overheids- of gemeentelijke omgeving (100.00+gemeente)
  • Ervaring met het opstellen van heldere adviezen
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met GIS-applicaties
  • Ervaring in een G4 gemeente
Solliciteer nu!

Solliciteer nu!

Bel naar 0320 – 430430
of stuur een e-mail info@plusit.nl

Solliciteer als één van de eersten

Reageer op deze vacature

"*" geeft vereiste velden aan

Max. bestandsgrootte: 256 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gerelateerde vacatures

Share This