Projectleider IAM

Startdatum: 1-5-2025

Uren per week: 38

Ref. nr: 2025195

Plaats: Huis ter Heide
Uren per week: 38
Startdatum: 1-5-2025
Einddatum: 30-4-2026
Optie op verlenging: Ja, 3 x 12 maanden

Opdrachtomschrijving:

JIVC is een professionele IV/ICT-organisatie, die de Defensieonderdelen en andere klanten binnen de overheid faciliteert in het effectief en doelmatig kunnen (blijven) uitvoeren van hun taken. Als organisatie staat JIVC voor betrouwbare, beveiligde IV/ICT-diensten die marktconform zijn wat betreft techniek en prijs. Medewerkers binnen JIVC werken samen en delen kennis, vanuit het besef dat alleen op deze wijze de beste kwaliteit kan worden geleverd.

De huidige IT, die het IAM proces ondersteunen, moet een aantal verbeterstappen door om de IAM-keten technisch robuust te maken. Hiervoor zijn een aantal stappen gedefinieerd en opgeknipt in deelprojecten. De verwachting is dat dit minimaal 2 jaar doorlooptijd kent. Daarnaast wordt gewerkt aan de ‘basis op orde’ van waaruit tevens project- en procesmatige werkzaamheden kunnen worden geïnitieerd.

Taken:

  • Organiseert, coördineert en leidt het projectteam
  • Zorgt voor betrokkenheid van en tijdige communicatie, zowel binnen het projectteam als daarbuiten
  • Houdt toezicht op de projectvoortgang en de impact en risico’s die het project met zich meebrengt
  • Coördineren, vastleggen en zorgen voor naleving van de kwaliteit, de project financiën en de doorlooptijden
  • Circulatie en distributie van informatie van en naar de projecteigenaar, stuurgroep, senior supplier etc.
  • Zorgt ervoor dat het project helpt om de bredere doelen van de organisatie en de doelstellingen van de afdeling en programma’s te ondersteunen
  • Werkt het project bij naargelang de veranderende omstandigheden en doorloop daarbij de stappen die nodig zijn

 

Hij/zij geeft in overleg met beheerverantwoordelijken en de zittend 1e projectleider leiding aan meerdere projecten en/of projectmatige beheerwerkzaamheden naast elkaar. Deze projecten en werkzaamheden bevinden zich in verschillende fasen: het ene moet nog gestart of ontwikkeld worden, het andere is vol in ontwikkeling en een derde project staat bijvoorbeeld gereed voor release. Het gaat hierbij om verschillende componenten en aandachtsgebieden binnen de Identity en Access Keten die geupgrade, gewijzigd, ontwikkeld of uit gefaseerd worden. Door de nauwe samenhang een dynamisch en complex geheel, waarbij ook informatiestromen wijzigen.

Werkzaamheden zijn o.a:

– Beheerders meenemen en actief laten participeren in de projectactiviteiten. Hierbij een coachende rol aannemen zodat je de beheerders helpt zich te ontwikkelen

– De op te leveren producten vervolgens doen landen in het beheerteam

– De planmatige en capaciteitsaansturing van het projectteam in afstemming met de beheerverantwoordelijken

– Aanspreekpunt voor de projectmatige voortgang

– Zelf bijhouden projectmatige voortgang

– Op operationeel en/of tactisch niveau vertegenwoordigen van de projectactiviteiten in overleggen en netwerken

– Inhoudelijke project voortgangsrisico toelichting (intern en extern) op project(resultaten) en consequenties

– Uitwerking (deel)projecten of overige projectmatige aandachtsgebieden

– Schakel met stakeholders ten behoeve van prioritering

– Opstellen projectdocumenten en bijhouden voortgang

– Afstemming met (bij de realisatie) betrokken partijen

– Zorgdragen voor projectstructuur en –hygiëne

Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:

  • Beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
  • In staat tot het begrijpen en toepassen van project management principes inclusief het toepassen van methodes, hulpmiddelen en processen om projecten te leiden en daarnaast de participerende projectleden mee te nemen, te begeleiden en te coachen
  • Minimaal 3 jaar ervaring in het rekening houden met organisatorische,
  • Procesmatige en andere ontwikkelingen. Hiermee bedoelen we: ontwikkelingen die breder zijn dan de scope van de eigen projecten, maar wel impact hebben op de projecten, zodat in samenspel met de beheerverantwoordelijken mede creatieve oplossing bedacht worden
  • Minimaal 3 jaar aantoonbaar kennis van en werkervaring in het coachend meenemen en laten leren van medewerkers
  • Minimaal 3 jaar aantoonbaar kennis van en werkervaring in het realiseren van projecten en het aansturen van een projectteam
  • Minimaal 3 jaar aantoonbaar kennis van en werkervaring met Agile- en Projectmanagement methodieken
  • Minimaal 3 jaar aantoonbaar kennis van en werkervaring in het signaleren en inhoudelijk analyseren van informatie, ontwikkelingen en problemen
  • Minimaal 3 jaar aantoonbaar kennis van en werkervaring in het inhoudelijk toelichten van projecten, projectresultaten en consequenties
  • Reizen tussen de diverse locaties is onderdeel van je functie

 

Wensen:

  • Ervaring met het project/programmatisch werken in een IAM omgeving en ketenpartners met activiteiten gericht op: upgrades van applicaties, standaardisatie van ketens en processen, gegevensstromen en koppelingen, wijzigen van interfaces, in- en uitfaseren van keten stappen zoals koppelvlakken
  • Praktijk ervaring binnen het Security domein.
  • Project- en coachende ervaring en aantoonbaar resultaten behaald in samenwerking en ontwikkeling van mensen
  • Ervaring met het werken binnen een complexe (met meerdere ketenpartners) (Rijks) overheids omgeving en/of uitvoerende diensten
  • Naast de focus op het bereiken van het projectresultaat ook een sterk ontwikkelde competentie in samenwerken
  • Weet bij klantwensen te vertalen en/of met Functioneel Beheer samen te werken aan het opnemen van de IT wensen binnen de projecten of te realiseren binnen overige IAM aandachtsgebieden
Solliciteer nu!

Solliciteer nu!

Bel naar 0320 – 430430
of stuur een e-mail info@plusit.nl

Solliciteer als één van de eersten

Reageer op deze vacature

"*" geeft vereiste velden aan

Max. bestandsgrootte: 256 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gerelateerde vacatures

Share This