Bijzondere Projecten – Informatieadviseur (senior)

Startdatum: 01-05-2024

Uren per week: 32, 24

Ref. nr: 2024419

Plaats: Amsterdam
Uren per week: 24-32
Startdatum: 01-05-2024
Einddatum: 30-04-2025
Optie op verlenging: Ja

Opdrachtomschrijving:

De informatieadviseur zal de teams van de Uitvoeringsorganisatie Infrastructuur en Energie, adviseren over het informatiemanagement van hun project. Doel is informatie zo effectief (volgens de regels én volgens de wensen van het team) en zo efficiënt mogelijk (de best mogelijke werkafspraken) te verwerken. De Informatieadviseur zal zelf ook meehelpen in de uitvoering van het informatiebeheer. De informatieadviseur adviseert tevens over verbeteringen in IT en informatiebeheer. Onder andere door het in kaart brengen en realiseren van (nieuwe) informatiebehoeften/oplossingen vanuit (werk)processen.

Werkzaamheden

  • Controleren en vormgeven van de digitale dossiers in overleg met andere informatieadviseurs, de projectleider informatiebeheer en met de inhoudelijk verantwoordelijke medewerker(s) van het team/afdeling;
  • Verstrekken van informatie en fungeren als vraagbaak / eerste aanspreekpunt op het gebied van informatiemanagement (technologie, beveiliging en beheer) van een team of afdeling;
  • Trainen van nieuwe teamleden in samenwerking met onder andere Functioneel Beheerders rond het juist opslaan en registreren van documentatie (on-the-job of klassikaal);
  • Beschrijven van afdelingsspecifieke werkafspraken passend binnen de kaders van het informatiebeheerplan van de directie Bijzondere Projecten (BP);
  • Motiveren van medewerkers tot goed informatiemanagement;
  • Ondersteunen / adviseren van managers/projectleiders bij het informatiebeheer van hun project;
  • Verantwoordelijk voor een goede begeleiding en advisering op gebied van informatietechnologie en informatiebeheer;
  • Verantwoordelijk voor het geven van een juiste vertaling van de opgestelde beleidsdocumentatie naar de praktische afdelingsspecifieke werkwijze(n);
  • Verantwoordelijk voor het op de hoogte houden van de stand van zaken aan de manager ICT/IV én projectleider informatiebeheer;
  • Goede samenwerking met de andere informatieadviseurs.

Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:

  • Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 1 relevante referentie
  • In de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam
  • In het bezit van een erkende hbo diploma
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met implementatie en gebruik van digitale documentmanagementsystemen
  • U beschikt over een mobiele telefoon en laptop (met USB-C)

Wensen:

  • Kennis en ervaring binnen een projectorganisatie in een infrastructurele omgeving
  • In het kader van informatiemanagement een rol gehad binnen infrastructurele/energie projecten met grotere omvang
  • U heeft praktijkervaring met informatiemanagement bij diverse projectmanagementmethodes, zoals IPM, Prince2 of AgilePM
  • Ervaring met het werken in het informatiemanagement van een (bouw)ontwerp- en realisatieproces
  • Ervaring met informatiemanagement van project- en assetmanagement
  • Ervaring met implementeren en beheren van informatietechnologie (IT tools) in uitvoeringsprojecten
  • Ervaring met implementatie en ondersteuning van het gebruik van documentmanagementsystemen Decos Join en/of MS SharePoint
  • U kent de archiefrichtlijnen en relevante wetgeving informatiebeheer en past deze toe in bouwprojecten
Solliciteer nu!

Solliciteer nu!

Bel naar 0320 – 430430
of stuur een e-mail info@plusit.nl

Solliciteer als één van de eersten

Reageer op deze vacature

"*" geeft vereiste velden aan

Max. bestandsgrootte: 256 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gerelateerde vacatures

Share This